Rally Monte Carlo – WRC
Νέα σεζόν, νέα εποχή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Το 2017 είναι χρονιά σταθμός με τις αλλαγές που έγιναν στους κανονισμούς και κυρίως στα νέα αυτοκίνητα που κέντρισαν το ενδιαφέρον ήδη απ’τα τεστ της προηγούμενης σεζόν. Πρώτο σοκ, όπως είπαμε και στην ανασκόπηση του πρωταθλήματος ήταν η αποχώρηση της Volkswagen απ’το άθλημα. Η γερμανική εταιρεία με πρόφαση την οικονομική της κατάσταση που οφείλεται στο σκάνδαλο των πετρελαιοκίνητων, απέσυρε την εξαιρετική και τόσο πετυχημένη ομάδα του WRC αφήνοντας ξεκρέμαστους στην κυριολεξία 3 από τους κορυφαίους οδηγούς και φυσικά τον 4-άκις με την VW, πρωταθλητή Sebastien Ogier. Μετά από αυτή την απόφαση το σκηνικό πήρε φωτιά ή μάλλον το παρασκήνιο… Όλες οι ομάδες εκτός της Hyundai που είχε κλείσει την τριπλέτα οδηγών της, ήθελαν να εντάξουν τον πρωταθλητή στις τάξεις τους. Ένας μόνο τα κατάφερε. Ο Malcolm Wilson. Υπέγραψε με τον Ogier – ο οποίος είχε δοκιμάσει και το Fiesta WRC και το Yaris WRC – και άφησε στον Tommi Makkinen την επιλογή του Jari Mati Latvala ως πρώτο όνομα στην Toyota. Ο Ogier – λες και το’ξερε – έλεγε προς το τέλος της σεζόν, πόσο θαυμάζει τον Wilson και πως θα ήθελε μια μέρα να συνεργαστούν! Κάτι που έγινε πολύ σύντομα. Για να μιλήσουμε και με αεροπορικούς όρους, wingman έχει τον ώριμο πια Ott Tanak που μπορεί να τον είχε σηκώσει κυριολεκτικά στις πλάτες του στο Ράλλυ Πολωνίας πέρυσι, αλλά τώρα τον έχει στο πλάι του ως teammate.
Απ’την άλλη η Toyota του Makkinen κατέβασε στο πρωτάθλημα εθνική Φινλανδίας! Latvala, Hanninen και Lappi. Η Citroen κράτησε ως No1 τον Meek και τους δύο πιτσιρικάδες Breen και Lefebvre, ενώ η Hyundai έκλεισε ξανά τον Neuville που τα είχαν “σπάσει” για λίγο καιρό, τον Sordo και τον Paddon. Για την VW ούτε λόγος, καθώς το Polo WRC ήταν πανέτοιμο για την καθομολόγηση στην FIA. Ο Al Attiyah ήταν κι αυτός πανέτοιμος να χρηματοδοτήσει μια ιδιωτική συμμετοχή με το Polo WRC αλλά οι συνθήκες δεν το επέτρεψαν, ή καλύτερα η γερμανική εταιρεία… Κρίμα γιατί ήταν από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα του “grid”. Μιας και μιλάμε για αυτοκίνητα, κύριο χαρακτηριστικό για τα φετινά μοντέλα είναι τα τεράστια αεροδυναμικά bodykit που δεν κάνουν μόνο την αεροδυναμική δουλειά, αλλά ομορφαίνουν και κάνουν εξαιρετικά εντυπωσιακό το αυτοκίνητο. Πολλοί μιλούν για την αναβίωση της θρυλικής εποχής Group B και σίγουρα με την αύξηση της ιπποδύναμης στα 380 άλογα, τον χαρακτηριστικό θόρυβο της σκάστρας σε κάθε άφημα του γκαζιού, τα ενεργά διαφορικά και τα απίστευτα γρήγορα περάσματα των εντυπωσιακών αυτών αυτοκινήτων, κάνουν πολλούς να σκεφτόμαστε μήπως όντως ζούμε μια τέτοια αναβίωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει αποκτήσει τρελό ενδιαφέρον, όχι μόνο από πλευράς ανταγωνισμού μετά από το ανακάτεμα της τράπουλας, αλλά κι από πλευράς θεάματος που απολαμβάνουμε από κοντά ή μακριά.
https://www.facebook.com/strivein.gr/videos/717847108375113/
Ο πρώτος αγώνας δεν ήταν μακριά και οι νέοι οδηγοί δεν είχαν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους να τεστάρουν τα νέα τους όπλα. Ειδικά στο Μόντε Κάρλο που οι δοκιμές είναι πολύ σημαντικές για να βρει κανείς το κατάλληλο set up για τις απαιτητικές ειδικές με εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες. Μετά την εκκίνηση στο καζίνο, τα νέα WR Cars πήραν την ανηφόρα προς το βουνό για να τρέξουν την πρώτη νυχτερινή ειδική. Όμως, μια έξοδος του Paddon προκάλεσε τη διακοπή της. Κι όχι μόνο αυτό. Η έξοδος τραυμάτισε θανάσιμα έναν θεατή και η πρώτη μέρα του αγώνα διακόπηκε οριστικά και με τραγικό τρόπο. Η Hyundai επέλεξε να αποσύρει τον Paddon απ’το Ράλλυ ως ένδειξη σεβασμού προς τον θεατή και την οικογένειά του.
Η δράση συνεχίστηκε την Παρασκευή με τον Neuville να παίρνει κεφάλι στην πρωτοπορία του αγώνα κερδίζοντας τις 3 πρώτες ειδικές την ώρα που ο Ogier έκανε λάθος με πολύ μικρή ταχύτητα, χώθηκε σ’ένα χαντάκι γεμάτο χιόνι και αν δεν ήταν οι θεατές να τον σπρώξουν θα έχανε πολύ παραπάνω απ’το μισό λεπτό που του στοίχησε η έξοδος αυτή. Έπεσε 7ος και άφησε τον Neuville ανενόχλητο στην κορυφή, αφού ο Meek που τον πίεζε έκανε λάθος, έσπασε την ανάρτηση του νέου C3 WRC και τέθηκε εκτός αγώνα. Ο πιο κοντινός αντίπαλος του Neuville ήταν ο Tanak μέχρι που ο Ogier στο δεύτερο πέρασμα απ’τις ειδικές – με λιγότερο μειονέκτημα απ’το πρωί που άνοιγε το δρόμο ως πρώτος – πάτησε γκάζι και “προσπέρασε” τον ομόσταυλό του. Τέταρτος ο Latvala με το Yaris WRC να μην κοιτάει προς τη σωστή μεριά του δρόμου αρκετές φορές! Το set up δεν το είχε βρει και έκανε αρκετά τετ-α-κε σε φουρκέτες, αλλά κατάφερε να κρατηθεί 4ος, την ώρα που ο teammate του ο Hanninen πήγε ευθεία σε ένα κατηφορικό πέταλο πέφτοντας πάνω σ’ένα δέντρο, εγκαταλείποντας το Ράλλυ. Sordo και Breen στις θέσεις 5,6 με τον Ισπανό να έχει κάποια προβλήματα στο i20 WRC και τον Ιρλανδό να χάνει αρκετό χρόνο αγωνιζόμενος με το περσινό DS3 WRC. Έβδομος ο νικητής του τελευταίου αγώνα του 2016, Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός δε βρήκε κανένα μπάκετ για το 2017 – αδίκως – και έτρεχε στο Μόντε με Skoda Fabia R5 κατηγορίας WRC 2.
Το Σάββατο όλα έδειχναν ότι ο Neuville άντεξε την πίεση του Ogier που απλά του έπαιρνε λίγα δευτερόλεπτα εδώ κι εκεί. Και οι δύο οδηγοί έτρεχαν πολλές φορές πάνω απ’τα όρια και σε πολλές ειδικές ήταν τυχεροί που δε χτύπησαν κάτι. Ο πρωταθλητής είχε και εξόρμηση σε ένα χωράφι όταν δε μπόρεσε να κρατηθεί εκτός δρόμου και ήταν εντυπωσιασμένος απ’την ταχύτητα του Βέλγου. Όμως, στην τελευταία ειδική ο Neuville δεν ήταν τόσο τυχερός. Ακούμπησε η αριστερή πίσω ανάρτηση σε κάτι κι αμέσως έσπασε. Ο Ogier μπορεί να είχε τις στιγμές του χτυπώντας το Fiesta WRC από δω κι από κει, όμως ήταν πιο τυχερός κι έμεινε στον αγώνα εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το λάθος του Neuville. Τον ακολουθούσε ο Tanak στη δεύτερη θέση ο οποίος είχε αρκετά προβλήματα με το Fiesta του, όπως κιβώτιο που άλλαζε ταχύτητες μόνο του ή καμία υποβοήθηση στο τιμόνι. Το τελευταίο σκαλί του βάθρου ήταν μια θέση για τον Latvala που αισθανόταν πιο καλά με το set up του.
Όμως κι αυτό έμελλε να αλλάξει την τελευταία μέρα του απρόβλεπτου Μόντε Κάρλο. Μπορεί ο Ogier να κράτησε την ψυχραιμία του και να οδήγησε σωστά μέχρι το τέλος του Ράλλυ, μα η ατυχία χτύπησε άλλη μια φορά το άλλο Ford του Tanak. Ο Εσθονός έτρεχε στις τελευταίες ειδικές με έναν ή δύο κύλινδρους λιγότερους και το Fiesta ρέταρε σε κάθε πέρασμά του. Έχανε συνεχώς χρόνο και ο Latvala τον πλησίαζε απειλητικά. Στην power stage, με την 2η θέση χαμένη πια, προσπάθησε να προστατεύσει την τρίτη απ’τον Dani Sordo και τα κατάφερε! Με μια εκπληκτική οδήγηση στην κάθοδο απ’το βουνό, εκεί όπου η δύναμη δεν παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο, ο Tanak σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες με χιόνι ήταν τέρμα γκάζι και ήρθε να τερματίσει “με το πλάι”, αρνούμενος για λίγα δευτερόλεπτα να χάσει το βάθρο απ’τον Sordo. Μια εξαιρετική εμφάνιση για τον Εσθονό που άξιζε τη δεύτερη θέση, αλλά ήταν άτυχος και πάλι.
Αυτό σήμαινε ότι ο Ogier πήρε τη νίκη! Μπήκε πριν λίγες βδομάδες στο Fiesta WRC και κέρδισε με τη μία τον πρώτο αγώνα που έτρεξε. Απίστευτο! Η M-Sport είχε να κερδίσει απ’το 2012 με τον Latvala, όταν είχε την πλήρη υποστήριξη της Ford. Το έκανε τώρα και μάλιστα θα έκανε το 1-2 αν δεν ήταν τα προβλήματα του Tanak. Δεύτερη θέση για το ντεμπούτο της Toyota μετά από 17 χρόνια και ο Latvala ήταν υπερ-ευχαριστημένος με ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Οι κανονισμοί για την power stage άλλαξαν με τους 5 πρώτους οδηγούς να βαθμολογούνται και ο Neuville πήρε τους 5 βαθμούς της παρηγοριάς και τον ακολούθησαν οι Lefebvre, Hanninen, Evans με το D-Mack Fiesta και Sordo. Δύο Ford, λοιπόν, στο βάθρο του Μόντε Κάρλο και ένα Toyota. Να θυμίσουμε ότι όταν είχε μπει και η VW είχε βγει 2η στο Μόντε; Και μετά πήρε απανωτά πρωταθλήματα; Ίσως όχι, είναι νωρίς ακόμα για να βγάλουμε συμπεράσματα, κάτι που υπογράμμισε και ο πρωταθλητής, λέγοντας ότι στη δυναμική του φετινού πρωταθλήματος δεν σημαίνει κάτι η νίκη αυτή, καθώς υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά και Ράλλυ όπου μπορούν να βγουν πιο ασφαλή συμπεράσματα.
https://www.facebook.com/michelinmotorsport/videos/706277726210240/